اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

دستگیری یک عضو ارشد حزب الله لبنان در عراق - تکمیلی

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، ارتش آمریکا امروز اعلام کرد یک عضو ارشد حزب الله لبنان را در عراق دستگیر کرده است.

ژنرال کوین برگنر، مسئول نظامی آمریکایی که این خبر را در جمع خبرنگاران اعلام کرد، افزود این مامور حزب الله لبنان در محلی که نیروهای افراطی عراقی را آموزش می داد، دستگیر شده است.

این ژنرال آمریکایی گفت نام این مامور حزب الله لبنان علی موسی دادوق است که بدستور نیروی قدس سپاه پاسداران تحت نام حمید محمد جبورالاعلمی برای آموزش نیروهای افراطی به عراق اعزام شده است.

وی همچنین گفت نیروهای قدس سپاه پاسداران کاملا از حمله شبه نظامیان عراقی به نظامیان آمریکایی در کربلا اطلاع داشتند و در طراحی و برنامه ریزی این حمله مرگبار که به کشته شدن پنج نظامی آمریکایی منجر شد، به تروریستها کمک کردند.

ژنرال برگنر گفت شبه نظامیانی که پس از حمله بیستم ژانویه به سربازان ما در کربلا دستگیر شدند، اعتراف کردند که نیروی قدس سپاه پاسداران به آنها در انجام این عملیات کمک کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در این رابطه از بغداد گزارش داد رژیم تهران از نیروهای شبه نظامی حزب الله لبنان در درگیریهای عراق استفاده می کند. حزب اله لبنان بدستور نیروی قدس سپاه پاسداران، نیروهای افراطی عراقی را مسلح کرده و به آنها آموزش نظامی می دهد.

این خبرگزاری به نقل از منابع آمریکایی در عراق نوشت برخی از دستگیرشدگان اعتراف کردند که حمله مرگبار کربلا که به مرگ پنج نظامی آمریکایی منجر شد، بدون حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران امکان پذیر نبوده است.

مدارک بدست آمده نشان می دهد که نیروی قدس کلیه اطلاعات مربوط به محل استقرار سربازان آمریکایی در ساختمان استانداری کربلا را در اخیتار شبه نظامیان قرار داده است.

ژنرال برگر گفت عملیات کربلا یکی از حملات بسیار دقیق و سازماندهی شده علیه نیروهای ما طی 4 سال گذشته در عراق بود، از این رو پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که رژیم تهران در این عملیات نقش داشته است.

وی گفت در جریان این عملیات یکی از سربازان ما کشته شد و چهار تن دیگر از آنان ربوده شدند که سپس بدست شبه نظامیان به قتل رسیدند.فارسی

http://www.iranpressnews.com/source/026413.htm

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد