اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

خبر مانور، دو روز پس از آغاز آن انتشار یافت

مانور حمله به ایران
در
"گوام" اقیانوس آرام

 

ناوهای "یواس اس استنیس"، "یواس اس نیمیتز" و "یواس اس کیتی هاوس" به همراه 30 کشتی جنگی، 280 هواپیمای جنگنده و 22000 سرباز و ملوان در این مانور شرکت دارند. خبرگزاری جهانی در تفسیرهای خود این مانور را آخرین تمرین ترکیبی "دریایی – هوایی" امریکا برای حمله به ایران؛ پیش از پایان دوران ریاست جمهوری بوش در سال 2009 ارزیابی کردند.

نیروی دریائی امریکا از روز دوشنبه 6 اگوست (3 روز پیش) یک مانور عظیم جنگی را با هدف تمرین بمباران ایران آغاز کرد. این مانور پس از بازگشت وزیر دفاع امریکا از منطقه خاورمیانه و خلیج فارس آغاز شد و پیش از آغاز آن نیز خبری در این ارتباط انتشار نیافته بود. دراین مانور سه ناواتمی امریکا به همراه هواپیماهای دارای توان حمل سلاح هسته ای همراه با جنگنده های مستقر در آنها شرکت دارند.

ناو "یواس اس استنیس"، "یواس اس نیمیتز" و "یواس اس کیتی هاوس" به همراه 30 کشتی جنگی، 280 هواپیمای جنگنده و 22000 سرباز و ملوان در این مانور شرکت دارند.

خبرگزاری های جهانی در تفسیرهای خود این مانور را آخرین تمرین ترکیبی "دریایی – هوایی" امریکا برای تمرین حمله به ایران؛ پیش از پایان دوران ریاست جمهوری بوش در سال 2009 اعلام داشتند.

در مانور سال گذشته برخی از افسران نظامی کشورهای منطقه جهت تماشای مانور به محل تمرین دعوت شده بودند. از آن جمله فرماندهان نظامی مالزی که ارتباط نزدیکی با ایران دارند. اما تمرین امسال بدون حضور ناظرین خارجی برگزار می شود. مانور در شرایطی منطبق با شرایط اقلیمی ایران در اقیانوس آرام و نقطه ای بنام "Guam" درحال انجام است.

فرمانده مانور اعلام کرد که این رزمایش با هدف تمرین اقدامات ترکیبی سه ناو هواپیمابر با همراهی هواپیماها ی جنگنده و حامل تانکر سوخت انجام می شود. با توجه به تعهد دیک چنی معاون بوش و رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا مبنی بر حمایت از کشورهای منطقه در مقابل ایران این گروه های جنگی همگی در منطقه خلیج فارس حاضر خواهند شد.فارسی

http://www.peiknet.com/1386/08mordad/17/page/40manovre.htm

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد