اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

حزب جامعه دموکراتیک: در صورتی که عبدالله گل قول حل مساله کردها ر

 Image PNA- حزب جامعه دموکراتیک ترکیه، حزب حامی حقوق کردها، که در اتحابات پارلمانی اخیر 22 نماینده به مجلس فرستاده است، اعلام کرد که در صورتی که عبدالله گل قول حل مساله کردها به شیوه ای دموکراتیک را بدهد، این حزب در مجلس از نامزدی وی برای ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری "نت کرد"، در پی دیدار روز پنجشنبه عبدالله گل با مسوؤلان حزب جامعه دموکراتیک، کمیته رهبری این حزب صبح امروز به منظور بررسی موضع خود در قبال نامزدی وی تشکیل جلسه داد.

حزب جامعه دموکراتیک در پایان جلسه اعلام کرد که در صورتیکه عبدالله گل قول حل دموکراتیک مساله کردها را بدهد از نامزدی وی برای ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.

نورالدین دمیرتاش کفیل دبیرکل حزب جامعه دموکراتیک در این رابطه به خبرنگاران گفت که عبدالله گل در دیدار روز پنجشنبه با مسؤلان این حزب به طور آشکار قول حل مسالمت آمیز مساله کردها را نداده و تنها گفته است که این مساله در چارچوب روند عمومی دموکراسی قابل حل است.

دمیر تاش افزود که در صورتیکه تا روز رای گیری مجلس برای انتخاب رئیس جمهور جدید عبدالله گل صریحاً در این مورد قول دهد، نمایندگان این حزب در مجلس به وی رای موافق خواهند داد.

حزب عدالت و توسعه که در انتخابات 22 ماه ژوئیه اکثریت قاطع کرسیهای پارلمان ترکیه را به دست آورده است ، عبدالله گل وزیر امورخارجه فعلی این کشور را نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه کرده است.

رئیس جمهور ترکیه با رای نمایندگان پارلمان برای یک دوره هفت ساله انتخاب می شود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه آینده برگزار می شود.

عبداالله گل که در حال حاظر تنها نامزد این انتخابات محسوب می شود، برای انتخاب شدن در دور اول به رای موافق 367 نماینده از مجموع 550 نماینده پارلمان ترکیه نیاز دارد.

حزب عدالت و توسعه هم اکنون در مجلس 341 نماینده دارد و برای تعیین عبدالله گل به ریاست جمهوری در دور اول به حمایت دست کم 26 نماینده از سایر جناحهای پارلمانی نیاز دارد.

http://yarsan.web.surftown.se/newyarsan/public/news.php?id=1486

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد