اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

21 نفر دیگر درشیراز و خراسان به دار کشیده شدند

صبح روز چهارشنبه 4 نفر به نامهای محمد قاسمی , علیرضا براهویی , گَزاب محمود زهی , عبد الرسول قربان زهی ساعت 0900 در فلکه سعدی میدان ولی عصر در ملاء عام و با چشمانی باز به دار کشیده شدند . قربانیان4 نفر اهل بلوچستان که یکی از آنها جوان 24 ساله و دو نفر میانسال و دیگری پدری حدود 45 ساله با 4-5 فرزند بود . یکی از شاهدین عینی گفت کلمه ای که قبل از اعدام از آنها شنیده می شد این بود که می گفتند ما بیگناهیم و ناحق داریم اعدام میشویم .
رژیم اتهام این نفرات را مقابله با نیروهای انتظامی و حمل سلاح و مواد مخدر اعلام کرد.
همچنین ساعت 0900 صبح در خراسان نیز 17 نفر درملاء عام بدار آویخته شدند .
رژیم آخوندی با توجه به تجربه قبلی که مردم شیراز مانع اعدام یکی از محکومین به اعدام شده بودند . این بارکل منطقه فلکه سعدی , و خیابانهای اطراف منتهی به محدوده محل اعدام را قرق کرده چهارراه سعدی , خیابان پیرنیا و سایر ورودیهای این منطقه را بست و عملا یک حکومت نظامی اعلام نشده در محل برقرار کرد. نیروهای انتظامی , لباس شخصی , یگانهای ویژه ضد شورش , پلیس راهنمایی و رانندگی, بسیج و همه نیروهای سرکوبگر برای جلوگیری از هر اقدام اعتراضی مردم در این محل مستقر شده بودند , بخصوص بالای پشت بامها ی پاساژ سعدی وپشت بامهای منازل و همه اماکن دور این میدان و منطقه, یگان ویژه ضد شورش و کماندوهایی با لباس پلنگی مستقر گردیده بود . یک شاهد عینی گفت من الآن در نزدیکی محل اعدام هستم یک داروخانه در نزدیکی محل است که فقط بالای داروخانه 12 مزدور کماندو مستقر شد ه است .
خانم جوانی که در محل بود گفت برخی از مردم در لحظه به دار کشیده شدن گریه میکردند و اغلب بغض کرده بودند . و بخصوص در حلقه اول این صحنه صدای گریه های زیادی شنیده میشد .
رسانه های رژیم براساس خبری که از طریق نیروی انتظامی در اختیارشان گذاشته شده بود این افراد را شرور اعلام کرده بودند. مردم محل میگفتند که برخی مقامات رژیم گفته اند اینها بلوچ هستند و جرمشان مقابله با نیروی انتظامی بوده است.
یک مغازه دار دیگری گفت : دروازه سعدی منطقه ای است که جوانان آن زیر بار رژیم نمیروند , این اتهامات عنوان شده غیر واقعی بوده و معمولا بهانه ای سرهم بندی میشود تا هدف از قبل اعلام شده مقامات استان یعنی زهر چشم گرفتن ازهمه مردم عاصی و به جان آمده را محقق کنند .
خبرگزاری هما-86.06.15 فارسی

http://www.homakhabar.com/siasi.htm

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد