اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

دانشگاه کلمبیا سخنرانی احمدی نژاد را برغم مخالفتها اجرا خواهد کر


210_Iran_Ahmadinejad_28Aug0

دانشگاه کلمبیای نیویورک میگوید برنامه میزبانی از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای ایراد سخنرانی اجرا خواهد کرد، هرچند که مقامات محلی و گروههای مدافع حقوق بشر به چنین اقدامی معترض اند. بموجب این برنامه احمدی نژاد روز دوشنبه، در جریان سفر به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دانشگاه کلمبیا نیز سخنرانی میکند، و قرار است به پرسش های مستمعین هم پاسخ بدهد.

کریستین کوئین رئیس انجمن شهر نیویورک میگوید دانشگاه کلمبیا بهتر است دعوت از رئیس جمهوری ایران را پس بگیرد. خانم کوئین احمدی نژاد را متهم کرد که میخواهد از یک صحنه جهانی برای نشر افکاری استفاده کند که وی آنها را برانگیزنده نفرت و خصومت توصیف کرد.

گروههای یهودی نیز با برنامه ای که برای حضور احمدی نژاد ترتیب داده شده است مخالف اند. او هولوکاست را که مظهر کشته شدن میلیونها یهودی در دوران آلمان نازی است، یک افسانه خوانده و همچنین گفته است اسرائیل باید از نقشه جهان محو شود.

رئیس دانشگاه کلمبیا میگوید حضور احمدی نژاد در چارچوب یک سنت قدیمی این دانشگاه انجام میگیرد که بحث های شدید را تشویق میکند.

کاخ سفید روز جمعه نظرات احمدی نژاد را نگران کننده و خطرناک توصیف کرد، اما یک سخنگو گفت آمریکا کشوری است که در آن مردم می توانند عقیده خود را به زبان بیاورند. وی گفت چه خوب بود اگر بعضی کشورهائی که از این امتیاز در آمریکا استفاده میکنند، به مردم خود نیز اجازه رفتاری مشابه میدادند.

اختلاف نظر بر سر حضور آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا، ادامه ای از درخواست جنجال برانگیز رئیس جمهوری ایران برای نثار تاج گل بر جایگاه مرکز ویران شده جهانی تجارت در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر است. پلیس نیویورک با تاکید بر نگرانی های امنیتی این درخواست را رد کرده است.

پرزیدنت بوش روز پنجشنبه گفت درک میکند چرا پلیس نمی خواهد رهبر کشوری که به گفته او دولت آن بانی ترور است، از این جایگاه دیدن کند. رهبران حقوق مدنی و بستگان قربانیان حملات تروریستی نیز با درخواست آقای احمدی نژاد مخالفت کرده اند.فارسی

http://www.voanews.com/persian/2007-09-21-voa17.cfm

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد