اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

اخبار به زبان کردی و فارسیsipanixelat

به سیپانی خلات خوش آمدین

ایران

 

در ماه جاری، یک راکت ۲۴۰ میلی متری به مقر ارتش آمریکا اصابت کرد که باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر شد.

«ایران موشک میثاق یک به عراق قاچاق می کند»

ارتش آمریکا در عراق با انتشار اطلاعات تازه ای ایران را متهم کرد که موشک های زمین به هوا و سایر سلاح های پیشرفته را به عراق قاچاق کرده است.

اتهامات جدید زمانی مطرح می شود که مقامات عراقی روز یکشنبه دستگیری یک ایرانی را در شهر سلیمانیه محکوم کرده و گفتند که وی برای امور تجاری به این کشور سفر کرده بود.

مارک فاکس، یک سخنگوی ارتش ایالات متحده در عراق می گوید: نیروهای آمریکایی به جستجوهای خود برای یافتن سلاح های ایرانی از جمله موشک «میثاق یک» که موشک پرتاب شونده از زمین به هواست ادامه می دهند.

به گفته وی، این نوع از موشک ها با سیستم هدایت شونده مادون قرمز پرتاب می شود.

  • سلاح های ایرانی که ارتش آمریکا می گوید در عراق کشف کرده است شامل راکت های آرپی جی ۲۹، راکت های ۲۴۰ میلی متری و بمب های پرقدرت کنار جاده ای است که از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی استفاده می شود.

دیگر سلاح های ایرانی که ارتش آمریکا می گوید در عراق کشف کرده است شامل راکت های آرپی جی ۲۹، راکت های ۲۴۰ میلی متری و بمب های پرقدرت کنار جاده ای است که از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز یکشنبه یک سرباز آمریکایی بر اثر انفجار بمبی کنار جاده ای در شرق بغداد کشته و یک سرباز دیگر مجروح شد.

در ماه جاری، یک راکت ۲۴۰ میلی متری به مقر ارتش آمریکا اصابت کرد که باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر شد.

ارتش آمریکا اعلام کرد که این راکت از غرب بغداد که در کنترل شبه نظامیان شیعه عراقی است شلیک شده بود.

روز پنج شنبه گذشته، نیروهای آمریکایی با حمله به هتل پالاس در شهر سلیمانیه عراق یک ایرانی را بازداشت کردند که گفته می شود وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. مقامات آمریکایی نام این فرد را «محمودی فرهادی» اعلام کرده اند.

این دستگیری با واکنش تند نوری المالکی، نخست وزیر عراق روبرو شد و گفت که «دولت عراق یک دولت منتخب است و زمانی که به فردی ویزا می دهد در قبال آن نیز مسئول است.»

وی دستگیری این ایرانی را «غیر قابل قبول» توصیف کرد. جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق نیز خواستار آزادی ایرانی بازداشتی شد.

ایران بارها اتهامات آمریکا درباره ارسال سلاح برای شورشیان عراقی و آموزش آنها را تکذیب کرده است و روز یکشنبه نیز در مصاحبه ای که از محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران از شبکه تلویزیونی  سی بی اس پخش شد وی بار دیگر این اتهامات را رد کرد.

آقای احمدی نژاد اظهار داشت: «ما احتیاجی به این کار نداریم و به شدت مخالف جنگ و نا امنی هستیم.»

رییس جمهوری ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده است، افزود: «بی ثباتی در عراق منافع ما را تهدید می کند.» فارسی

http://www.radiofarda.com/Article/2007/09/24/f4_smuggleing-weapon-Iraq.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد